Good days in Africa

2 juli 2017

Vandaag schrijf ik mijn blog op een regenachtige dag in Kaapstad. Over een paar uur vertrek ik met mijn powervrouwen naar Amber en Silke om daar lekker met een afrikaans avondmaal verwend te worden.  Even een terugblik op onze eerste vakantie week hier. Van mijn avonturen van afgelopen maandag heb ik jullie al het één en ander verteld in mijn vorige blog. De fotos van het walvisspotten staan nu wel online! Dinsdag hebben Noortje en ik besloten om met zijn tweeen te gaan surfen. De deadline van de school verslagen moest nog gehaald worden door Ilona en Julia, maar Noor en ik wilde er wel een leuke dag van maken.
Bij aankomst bij het strand bleken er prima golven te zijn, eenmaal in het water veranderde het water en waren er mega grote golven. Noor en ik hadden ons toch een beetje vergist in onze surfskills. Misschien hadden wij wat meer energie voor het "beklimmen" van de golven overgehad als wij niet zo hard hadden gelachen.. haha. Gelukkig vielen alle proffesionele surfdudes ook van de golven af.  Helemaal gesloopt, maar na een hele leuke middag keerden wij huiswaarts.
Woensdag was Julia jarig. Het zielige was dat ze ziek was. Toch hebben we er het beste van gemaakt. De voorgaande avond hebben Ilona en ik honderd ballonnen opgeblazen en in de ochtend hebben we nog voor haar gezongen. Op deze dag zijn wij ook op bezoek geweest bij een basisschool in het midden van een township. En de school was compleet anders dan ik had verwacht. De kinderen droegen schooluniformen en het was totaal niet zo armoedig als dat ik had verwacht. Na een rondleiding en honderden leuke kiekjes verlieten wij de township weer. In de avond zijn wij heerlijk met zijn 4en uiteten geweest in waterfront om vervolgens onze ogen uit te kijken in het two oceans aquarium. Wij hebben zelfs nemo gezien! En tijdens het whale watchen zagen wij geen haaien, maar in het aquarium gelukkig wel. Niet helemaal wat op de bucketlist stond, maar toch een klein goedmakertje. Donderdag zijn wij naar de school van één van onze contactpersonen hier geweest. Timourhall.  Ook hier stond ik versteld van dé welvaart van deze school in vergelijking met de (dure, prive) basisschool waar ik de afgelopen weken stage heb gelopen. Mijn stageschool heeft het helemaal niet bijzonder goed in vergelijking met andere scholen, terwijl zij toch echt wel veel meer geld te besteden hebben. In de middag zijn Noortje, Ilona en ik naar de waterfront geweest om (je raad het nooit) weer even wat leuke winkeltjes af te struinen. Na op de terugweg 2 uur lang in de file te hebben gestaan hebben wij die avond besloten om lekker op de bank te hangen en een girlie filmavondje te houden. Vrijdag was Ilona jarig. Wederom hebben wij t huis versierd en we moesten al vroeg op om voor de allerlaatste keer naar Simon van der stel  primary te gaan.  Dit was mijn eerste stage school en ik had beloofd nog een keer terug te komen. Het was superleuk om die kinderen nog een keer te zien! Helaas, waren sommive kinderen uit mijn klas al op vakantie! :( Gelukkig hebben Noor en ik nog een paar leuke foto's met de kinderen kunnen maken die nog wel op school waren. Cuties... foto's komen online!
En zoals het bij elke verjaardag hoort, hebben wij deze dag nog lekker gegeten en gedronken.  Silke en Amber kwamen over voor een diner en daarna zijn wij weer beland in onze favo-club "Madison avenue". Zaterdag, na een paar uurtjes slaap, hebben wij de auto gepakt om even te gaan relaxen op het strand. Omdat het toch wel koud was aan het water en omdat er amper zon was reden wij daarna snel door naar kalkbay.  Dit is een dorpje was meer op een dorpje in cuba/Ibiza lijkt. Na ons bezoek aan kalkbay  reden wij door naar fishhoek om hier lekker een hapje te eten.
Nu zijn we alweer aangekomen bij zondag. Vandaag dus. Morgen begint het 2e deel van onze vakantie hier en het is gelijk weer een heel nieuw avontuur. De komende paar dagen gaan wij met zijn 4en de gardenroute rijden. Dit is een mooie tocht met veel mooie plekken waar je echt geweest moet zijn als je in Zuid- Afrika bent. Om die reden slapen wij deze week dus ook in meerdere hostels. Het gaat geweldig worden deze week!

Tot de volgende blog!
Liefs❤✌

1. Janni:
    2 juli 2017
    nog heel veel plezier de laatste paar dagen!
    Ze zullen jullie zeker missen daar.
    Van ons mag je voor altijd zulke leuke verhalen blijven schrijven, ontzettend van genoten steeds!!!!

tot snel dan maar hè!
  2. Ellen:
    4 juli 2017
    Nu even tijd genomen om jou verhaal te lezen
    Supper leuk
    Al weer oo eerste bestemming aangekomen van de tour( hoop ik) ha ha
    Maak er nog een paar top dagen van