Blessed to be here! ♡

11 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Mijn tweede stage week begon erg goed. Ik heb echt een geweldig leuke stagedag gehad. De maandagmorgen begon met een assembly. Hierbij komen alle klassen naar de aula toe en zingen zij liedjes, waaronder het volkslied. Deze ken ik helaas nog niet uit mijn hoofd, dus ik moet maar eens  beginnen met oefenen. Daarna kwamen alle buitenschoolse activiteitenteams één voor één naar voren om hun applaus in ontvangst te nemen. Later die dag heb ik een beeldende vorming les bijgewoond en heb ik samen met de kinderen, heerlijk een uurtje kunnen verven.
Na de beeldende vorming les stond wiskunde op het programma.  Eerlijk... sommige leerlingen uit mijn klas hebben al moeite met de som 12+5. En het is een klas dat je kunt vergelijken met groep 7/8 in Nederland... Mijn leraar was met een les over klokkijken begonnen, maar raakte zelf helemaal van slag door al de kinderen die het niet begrepen. De leerkracht besloot om even pauze te nemen en om de les aan mij over te laten. Het ging echt super goed en ik vond het ook echt leuk om deze les te geven. Sterker nog, ik had het idee dat ze mij ook echt begrepen!
De volgende dag (dinsdag) kwam ik bij aankomst op school mijn mentor tegen, die mij daarna meteen zei dat ik in de ochtend een half uur later de klas in moest komen. Niet wetende waarom, deed ik dat en na een half uurtje andere tijdsbesteding besloot ik om maar eens naar mijn  klas te gaan. Aangekomen in de klas keken de leerlingen mij de hele tijd aan. En ik had totaal geen idee wat er aan de hand was! Het was echt heel raar. Ineens stond er uit het niets één leerling op. Zij bedankte mij voor de wisbordjes die ik de vorige dag aan de hele klas had gegeven. Nadat deze leerling mij had bedankt, volgden alle andere leerlingen ook haar voorbeeld.  Het was super lief! Maar ik wist mij bij de 19e leerling echt geen houding meer te geven. Voor de rest was het die dag een hele relaxte dag. Savonds ben ik samen met Ilona en Jola naar een koor concert geweest. Nou hoor ik jullie denken " wat heeft Eva daar nou te zoeken?" En dat gevoel had ik van te voren ook. :) achteraf bleek het hartstikke leuk te zijn en al die studenten in hun geweldige school uniformen zongen echt heel mooi! Ik vind echt dat scholen in Nederland ook van die geweldige uniformen aan moeten schaffen!
De derde stage dag (woensdag) was ook echt top! Nadat ik zo'n beetje de hele regie had over de wiskunde les, mocht ik daarna uit het niets een Engelse les geven (zonder voor te bereiden...). Met superveel energie probeerde ik het net zo leuk en gek als hun eigen leerkracht te brengen, om het toch een beetje een interessante les te laten worden.  Dit ging mij verrassend goed af gelukkig! Ik ben zo blij op de manier hoe er in de klas gereageerd is op mijn komst! Diezelfde dag, in de ochtend, tijdens het  voorlezen van de bijbel ,gaapte ik blijkbaar niet heel onopvallend... waardoor mijn mentor het bijbel voorlezen onderbrak om aan mij te vragen of ik in God geloofde. Ik geloof wel dat er "wat" is en ik heb er vroeger genoeg mee te maken gehad, maar ik lees nu zeker niet meer de bijbel.... Dat vonden mijn mentor en mijn leerlingen toch een beetje raar. Nadat zij mij een half uur lang geprobeerd hebben te bekeren, vertelde zij mij heel lief dat er wel een God moest bestaan omdat hij en het lot mij naar hun toe had gebracht. toch wel een beetje lief. Ik voel mij hier zo geliefd! De meiden hier geven mij continu knuffels  (die worden hier "drukkies" genoemd) en de jongens komen steeds met hele groepen bij mij zitten of staan. genoeg van deze geweldige sfeer in de klas ga ik denk ik nooit krijgen, ook omdat ik nu steeds meer kan en mag doen wordt het alleen maar leuker! Ik ba nu eigenlijk wel een beetje dat ik over een paar weken alweer door moet naar een andere school.. :(. De donderdag was op stage niet heel veel aan. Een beetje een dag zoals alle andere, maar dat maakt verder ook niet uit.  Ik mocht eerder weg omdat Julia en Noortje bij ons thuis kwamen om onze roadtrip te bespreken. Nu hebben we eindelijk een auto kunnen huren en de tour-route is bepaald! Vanavond zijn Ilona en ik opnieuw naar de bioscoop geweest. Dit keer natuurlijk wel als VIPS! Wat hebben wij heerlijk met de beentjes omhoog van de film kunnen genieten
Voor morgen staat het verjaardagsfeestje van onze gastouder op de planning. Het hele huis vol met allemaal vreemde mensen, wat een ervaring! Verjaardag op zijn Afrikaans. Helaas vieren wij de verjaardag zonder de braai. Gelukkig staat er voor morgen dan ook eindelijk de tafelberg weer op de planning. Hopelijk gaat het dit keer wel door, haha!
Als het wel door is gegaan, gaan jullie hier natuurlijk de foto's van zien!

Liefs♡

image     image

1. Ellen:
    12 mei 2017
    Fijn dat jij het naar de zin hebt met jou stageklas
    En zelf mag lesgeven, too
  2. Jenny en ben:
    16 mei 2017
    supergaaf ook van deze kant een drukkie !
  3. Jenny en ben:
    16 mei 2017
    supergaaf mooi dat het zo fijn gaat ,ook een drukkie van ons!