Day two

25 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Keep the spirit! Tweede blog alweer. Kan jullie niet beloven dat ik elke dag wat blog hoor, had er vandaag gewoon weer even zin in... :) Vanochtend ben ik naar mijn eerste stageschool gegaan om de directeur, mijn leerlingen en mijn aanstaande collega's te ontmoeten. Ik mag vanaf volgende week les gaan geven aan grade 5, wat betekent dat ik les ga geven aan leerlingen van 11 jaar. Helemaal perfect voor mij. Bij binnenkomst in de klas, stonden alle leerlingen meteen op. Dat doen ze in Nederland nou nooit voor mij, haha. Ben ontzettend benieuwd hoe het lesgeven hier gaat verlopen. De directeur die afrikaans spreekt is goed te verstaan en raad ons aan om gewoon  Nederlands met de kinderen te praten. De ontmoeting met mijn leerlingen was erg leuk, al hadden ze wel moeite met de Nederlandse taal. Dat gaat wat worden.. ohja mijn leraar vroeg of ik vrijgezel was en zei dat hij wel wat voor mij kon fixen. Told  you so.... alles wordt hier geregeld haha.
Deze middag wilde Ilona en ik graag naar het strand, makkelijk dachten wij.. Hier in Afrika maken ze ook gebruik van de Uber en dat zou heel makkelijk zijn. Na een uur lang gekloot te hebben met onze mobiele nummers, contact en creditcard gegevens was het ons eindelijk gelukt om de uber app ready te krijgen. We konden nu een uber bestellen. Dat deden wij en het was ons eindelijk gelukt. Doodsbang voor de man die ons met de taxi op zou komen halen stonden wij voor de poort te wachten. Na enkele minuten was de taxi er en konden wij instappen. Wij hebben ons voor niets zorgen gemaakt want het was zo'n leuke uber-chauffeur. Ilona en ik hebben onze eerste Afrikaanse uber reis dus alweer overleeft en het is pas de tweede dag van onze lange reis. Ilona en ik hadden de uber overigens wel naar het verkeerde strand gestuurd. Wij wilden op het strand de zonsondergang kunnen zien, maar blijkbaar hadden wij daarvoor naar het strand aan de andere kant van de berg moeten gaan.. Kaapstad is ook zo groot. :) Uiteraard was het ook echt geen straf om op het andere strand te zitten. Genieten van de surfende Afrikaanse mannen met een heerlijke pizza voor je neus. Later op de avond de uber terug naar huis genomen en nu lekker relaxen in ons huisje.

Tot de volgende blog.
♡liefs

1. Diny:
    25 april 2017
    Dat was een enerverende dag voor Ilona en jou
  2. Janni:
    25 april 2017
    zie je nu wel dat je zo geniet!!!!! heb je je voor niets zorgen gemaakt dame!!!!!
    er vast en zeker nog veeeeel meer leuks voorbij...en gaan zeker van je verhalen. genieten..

veel plezier nog dames
  3. Jolijn:
    26 april 2017
    Leuk om te lezen Eva! Ik ga je volgen. Dat wordt dus een Afrikaanse kerel. Zijn vaak heel charmant.