First day in South-Africa

25 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een lange tocht, waarbij ik veel heb meegemaakt onderweg met mijn liefste reisgenootjes, ben ik veilig aangekomen in Zuid-Afrika! Het is hier een aantal graden warmer dan in Nederland dus bij aankomst kwam het eerste zomerjurkje al te voorschijn. Dani, de man bij wie Ilona en ik de komende 5 weken logeren, haalde ons op van het vliegtuig. Gelijk die middag heeft hij Ilona, noortje, Julia en mij de mooie en leuke plekjes van Kaapstad laten zien. Het contrast  tussen rijk en arm is hier goed zichtbaar. Wij zijn langs een township gereden, om vervolgens ook de meest luxe huizen honderd meter verder op te bekijken.Onderweg stonden er veel Afrikanen op de hoek van de straat om je auto te wassen, goederen te verkopen of om je te vermaken met hun muzikale talenten. Uiteraard verlenen deze Afrikanen hun diensten niet voor niets. Zo gebeurde het ook dat een Afrikaanse man met een trompet naar de auto kwam lopen waar ik in zat. Ik had niet door dat de ramen niet geblindeerd waren (ook super dom van mij) dus die man had gezien dat ik naar hem had gewezen.  Lang verhaal kort gemaakt: Onze auto stond stil op een kruispunt en die man bleef maar naast mijn raampje muziek spelen. Hij ging niet meer weg. Haha.
Na ons eerste Afrikaanse avondmaal, gaan Ilona en ik op tijd naar bed. Na die lange reis zijn we toch wel een beetje gesloopt. Voor morgen staat de kennismaking met de stageschool, het halen van een nieuwe simkaart en een strandbezoek op het programma!