The first week of teaching is done.

5 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

muziekles

Ik heb weekend! Vandaag heb ik mijn stage van deze week afgerond, wat gaat dat snel eigenlijk. Ik geniet elke dag steeds meer van de leerlingen en ik begin echt een band met ze op te bouwen. De leerkracht die voor de klas staat is nog steeds zo druk en zo gek als een deur. Het is soms wel een beetje vermoeiend om een hele dag naast hem te zitten. Ik begrijp mijn vriendinnen nu dan ook een stukje beter.
Wat ik echt geweldig vind aan mijn klas en aan deze school is de positiviteit, die is namelijk altijd  aanwezig.  Boven de deur van mijn klaslokaal hangt dan ook het bordje "STOP, no negative thoughts, beliefs,actions or energies beyond this point. You are entering a positively passionate work invironment. Have a powerful ubeat, productive day!" Ik ga er zeker voor zorgen dat dit later ook boven de deur van mijn klaslokaal komt te hangen. Verder heb ik drie gouden regels meegekregen van mijn mentor.  Waarvan ik " there is a time to play and there is a time to work" de beste vind. De kinderen reageren hier erg goed op en weten dan ook wanneer er van hun verwacht wordt dat ze hard aan het werk moeten gaan. Daarnaast is de positiviteit van mijn mentor bewonderenswaardig. Hij geeft de leerlingen zoveel complimenten. Voor elk klein dingetje dat een leerling goed doet,krijgt hij/zij een compliment. Daar kan ik zeker nog veel van leren.♡ Éen minpunt aan deze school en eigenlijk aan heel Afrika is,  dat het hier zo ongelooflijk stoffig is. Voor iemand met een huisstofmijt allergie is het hier echt een hel. Gelukkig maken die knuffels van de schattige meisjes en de "boxen" van de stoere jongens dat al snel weer goed. Nadat ik vrij was van school en mijn weekend kon vieren, ging ik gezellig met mijn reisgenootje Ilona een ijsje halen. Heel gewoon zou je denken, maar schijn bedriegt. Niets kan hier gewoon gaan, haha.
Ondanks dat wij wisten dat het hier niet echt veilig is op de straten, zagen wij niet echt veel kwaad in de zwervers en junkies die over de straten naast ons huis lopen. Ilona en ik hadden een ijsje gehaald en liepen erg opgetogen terug naar ons huis. Onderweg kwamen bij een vrouwelijke zwerver junk tegen die eerst mij aansprak. Nadat ik haar had afgewimpeld liep ik verder. Niet wetende wat er achter mij gebeurde... ze stal Ilona's ijsje! Haha. Het is maar een ijsje, maar je staat toch raar te kijken als iemand je ijsje ineens uit je handen trekt om vervolgens snel de straat over te rennen...
Maar ook hier halen wij een wijze les uit! "Sneller je ijsje opeten, dan kan het niet gejat worden! ".
Voor dit weekend staat er natuurlijk weer veel op de planning, want stilzitten kunnen wij hier niet. Morgen uitslapen, shoppen en lekker uiteten, zaterdag surfen, naar 't strand, en misschien weer een avondje stappen?, zondag gaan we dan toch echt een keer die tafelberg op. Foto's en blogs volgen vanzelf!

Liefs♡

positief

1. Pa:
    5 mei 2017
    Jaloers natuurlijk. Tafelberg staat ook nog op mijn "to do" lijstje!
    Ga zo door, goed geschreven blog en erg leuk om te lezen.
    Vraagje wat zijn die andere twee "stelregels" in de klas?
    Pa
  2. Miny van 't Ende:
    5 mei 2017
    Gezellig weer, Eva! Ik geniet er van, lijkt wel of ik een reisgenote van je ben . Tot de volgende keer en fijn weekend
  3. Angea:
    5 mei 2017
    Hey zomaar uit nieuwsgierigheid. Wat kost nou een ijsje daar?