Op Vakantie in Zuid-Afrika!

26 juni 2017 - Kleinbaai, Zuid-Afrika

Geen miss van t Ende meer!
Vrijdag heb ik afscheid genomen van mijn tweede stageschool ISCT.
Ik heb het er ontzettend na mijn zin gehad en heb ook echt een band opgebouwd met mijn leerlingen en de leraar. Omdat ik tijdens deze stage niet dagelijks les kon geven (in verband met de science week en de toetsweek) was ik een beetje bang voor de beoordeling die ik van mijn mentor moest krijgen. Dit bleek nergens voor nodig te zijn want ook deze stage heb ik afgerond met een uitstekend/excellent. Mijn mentor was ook erg te spreken over mij en vonden het geweldig hoe de kinderen op mij gereageerd hadden, dat kwam niet vaak zo voor. Super leuk om te horen! De kinderen uit mijn klas hadden een video en een boek voor mij gemaakt (deze zet ik later nog online), en blijkbaar waren zij hier al de hele week mee bezig geweest. Nu snap ik pas waarom de kinderen van alles aan mij vroegen en steeds de klas uit moesten. Zo lief! Ohja,
De originele international school trui heb ik nu ook en hij zit heerlijk! Nu zitten mijn dagen als Juf in Zuid-Afrika er toch echt al op. En onze vakantie is ingegaan. Er staan omzettend gave dingen op de planning. Vrijdag zijn we met zijn 4en ook verhuisd naar ons laatste adresje. Ik woon nu in een modern appartement met 3 topmeiden, heel leuk! Diezelfde avond hebben wij nog even de stad onveilig gemaakt in Madison en zaterdag hebben Noortje,Ilona en ik de auto opgehaald. Eindelijk zijn wij niet afhankelijk van andermans vervoer of de ubers. Zaterdag dus gelijk maar de huishoudelijke zaken geregeld, wat inhoud dat we er ons eigen plekje van hebben gemaakt en dat de koelkast nu gevuld is. In de avond hebben wij een Afrikaanse braai gehad bij ons eerste gastgezin (Dani en Jola).
Zondag zijn wij 4en (noortje,julia, ilona en ik) naar een marktje geweest van de inheemse bevolking, superleuk en ook veel goedkoper in vergelijking met al de andere "toeristische marktjes". Daarna hebben wij ONZE auto gepakt naar simonstown om daar te gaan snorkelen. Wij hadden verwacht echte koraalriffen en nemo-visjes tegen te komen, maar die waren er helaas niet. Het snorkelen was wel weer een hele ervaring en dat kan nu dus ook van de afrika-bucketlist af. Vandaag (maandag) zijn wij vroeg opgestaan om helemaal naar kleinbaai en hermanus te rijden.  Ik had via een Facebook aktie een whale watching tripje gewonnen en Ilona was de gelukkige die met mij mee mocht. Ondanks het vroege opstaan waren wij nog bijna te laat bij de organisatie, maar gelukkig bleven ze op ons wachten! Gelukkig maar want ik had dit echt niet willen missen. Ohja, onderweg hebben wij ook nog bijna een aap aangereden, oeps..  Zo'n geweldige ervaring was het vandaag op het water. Wij hebben meerdere soorten walvissen gezien! Daarnaast ook nog honderden zeehonden en een paar pinguïns. Het was echt een hele leuke dag! Vanavond maar even rustig aan doen en lekker een filmpje op de bank kijken.
Als het weer het morgen toelaat wil ik nog gaan surfen. Het echte plannen is begonnen want ik ben hier nog maar 14 dagen en bijna elke dag staat al wat gepland. Precies over een week rij ik met de meiden langs de gardenroute op zoek naar avontuur!

Tot de volgende blog!

Liefs <3

1. Miny van 't Ende:
    Hele fijne vakantie, Eva,. En blijf ons op de hoogte houden van ja avonturen! ❤
  2. Janni:
    26 juni 2017
    hebben jullie nu wel weer beter weer dan vorige week zondag?
    toen vertelde je dat je het zo ontzettend koud had!
    genieten lekker samen met de meiden van jullie laatste weekjes
    Veel plezier nog!
  3. Ellen:
    Heerlijk vakantie
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben samen