Het lijkt hier wel vakantie!

14 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoihoi,alweer een blog van mij!Zoals ik in mijn vorige blog had geschreven, was het de bedoeling om afgelopen vrijdag de tafelberg op te gaan. Onze gastouder "Danie" nam Ilona,Amber, Silke en mij mee naar de kabel/gondelbaan van de tafelberg. Wij zouden namelijk de gondel naar boven nemen omdat we geen zin hadden om eerst een 4 uur durende wandeling naar de top te maken. De gondelpakken is dan natuurlijk een stuk makkelijker. Aangekomen bij de gondel, bleek deze niet te rijden. Het was te winderig aan de top, terwijl er beneden de berg niets van te merken was. Weer niet de tafelberg op.... Danie heeft ons als troost meegenomen naar een super deluxe  5 sterrenhotel om daar te ontbijten. Het hotel heette "12 Apostles hotel" en bevond zich dan ook onder de bergen waar de 12 apostelen in ' te zien zijn'.  In de avond kwam de hele familie van ons gastgezin  over de vloer voor Danie's verjaardag. Erg gezellig, maar ik werd die avond ziek. Zaterdag was ik gelukkig een stuk opgeknapt. Gelukkig maar want onze paraglide trip stond op de planning en hier had ik al een lange tijd naar uitgekeken. Met zijn 5'en (Amber, Silke, Julia, Noortje en ik) hadden wij de uber genomen naar Signal Hill om hier vervolgens met een parachute vanaf te rennen. Dit was weer een geweldige ervaring. Dit maal heb ik van bovenaf, van al het mooie van Kaapstad kunnen genieten. Van boven konden wij ook het grote voetbalstadion zien waar een paar jaar geleden de wereldkampioenschappen zijn gehouden en waar wij diezelfde avond nog heen zouden gaan. Althans, dat was de bedoeling.
Diezelfde avond bestelde wij een uber naar het stadion om een voetbalwedstrijd te bekijken van Ajax Capetown. Aangekomen bij dit stadion, bleek de wedstrijd in een totaal ander stadion te zijn! Hoe dom! Aangezien wij vooral voor het stadion kwamen en niet voor het kijken van de voetbal wedstrijd, besloten wij onze voetbalwedstrijd  uit te stellen en ons stapavondje  iets te vervroegen.  Na een paar uur wachten in een gamehall, konden wij dan eindelijk de club in, na een paar drankjes zat de stemming er goed in, met als resultaat dat wij bijna de gehele avond op het podium hebben staan dansen, haha. Hoe slecht...
Vandaag, zondag, zijn wij naar het Llandodudno strand geweest. Dit was het mooiste strand waar ik tot nu toe gelegen heb in Kaapstad. Na ons strandbezoek zijn wij alsnog vertrokken naar de tafelberg, die deze keer wel open was. Ik kan het dan nu ook eindelijk zeggen. Ik ben op de tafelberg geweest!
Helaas is het weekend alweer voorbij, maar Ilona en ik zijn al druk aan het plannen wat wij de komende weekenden gaan doen. Het lijkt hier wel bijna vakantie. Soms zou ik even vergeten waarom ik hier ben.... gelukkig wordt ik daar elke maandagmorgen weer fijn aan herinnert !
Voor de lezers van deze blog, mocht je nog tips hebben, of activiteiten weten die ik absoluut hier moet doen.. laat het mij dan even weten!

Liefs! ♡

imageonder de tafelbergParagliden'17Paragliden'17Paragliden'17