#Surfing#Boulders Beach

1 mei 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Met ambi

Ik heb eindelijk de tijd gevonden om eens rustig te gaan zitten en een blog te schrijven. Wat gaat de tijd hier snel en wat is er veel te doen! Lets start with saturday. Zaterdag hadden wij onze eerste surfles. Tegen al onze verwachtingen in, ging het ontzettend goed. Na een paar keer geoefend te hebben, heb ik de techniek al aardig door, en dat voor een eerste les. Er staan nog drie lessen op het programma en daarna moeten wij het toch echt zelf gaan doen. Kan nu al niet wachten! Als ik het echt onder de knie heb, ben ik van plan om in Nederland ( waar mogelijk) ook is een keer te gaan surfen.
Zondag waren Noortje, Julia, Ilona en ik uitgenodigd bij het gastgezin van Amber en Silke om te barbecuen met de hele familie. Deze barbecue begon al om half 1 en heeft ook de hele dag geduurd. Wat een leuk gastgezin hebben Amber en Silke. Wij werden erg gastvrij onthaald door de hele familie.   Later die avond zijn wij uitgegaan in de longstreet. Dit is een van de uitgaansgelegenheden in Capetown. Het stond al een aantal dagen op de planning en ondanks het feit dat iedereen moe was en eigenlijk geen zin had, zijn wij toch gegaan (op een zondag). Het uitgaan viel eerst een beetje tegen en wij voelde ons nergens veilig. De security voor de deuren van de clubs moesten elke binnenkomer scannen met een detector, en er liepen veel arme mensen rond die bedelde voor geld. Zelf hadden wij ook het idee dat wij gediscrimineerd werden door het vrouwelijk personeel, want erg graag wilden zij ons niet bedienen. Later die avond hebben wij ons goed vermaakt in het Beerhouse. Ik heb zelfs bier moeten drinken,bah
En vandaag (maandag) stonden wij allemaal lekker fit op, om naar bouldersbeach  (het pinguïn strand) en naar capepoint te gaan. Na een lange rit met de uber kwamen wij aan op bestemming en hebben wij kunnen genieten van de mooiste uitzichten. Overal waar je hier om je heen kijkt, is het echt een plaatje wat niet is vast te leggen met de camera..
Op het pinguïnstrand zijn wij van de toeristenplek afgeweken om dichterbij de pinguïns te kunnen komen. Na een hele klim over verschillende rotsen kwamen wij aan bij een klein idyllisch strandje waar de pinguïns naast je kwamen zitten en langs je heen liepen.
Een geweldige ervaring, en 1000 foto's rijker, keerden wij huiswaarts. Nu zit ik thuis te wachten op het avondeten en ik ben van plan om daarna meteen mijn bed in te duiken. Morgen begint namelijk onze stage hier en ik ben eerlijk gezegd best wel zenuwachtig voor de eerste dag.:(
Mijn eerste ervaringen met stage gaan jullie hier natuurlijk terug lezen!

♡Liefs

1. Charvanna:
    1 mei 2017
    Mooie herinneringen gemaakt Eef! Im Jealous! Xxx
  2. Miny van 't Ende:
    1 mei 2017
    Veel plezier en succes morgen, Eva, je eerste stage dag!
  3. Dinanda:
    2 mei 2017
    Erg leuk om het allemaal te lezen. Je maakt heel wat mee. En morgen weer een nieuwe ervaring. Succes